dimarts, 20 de novembre del 2012

El Barbero de Sevilla

El Barebero de Sevilla va ser estrenada al 1775, i interpretada per diferents personatges històrics de la ciutat de Sevilla. Es considerat un text dramàtic però el fet de estar acompanyada per una partitura amb molta força, i una òpera bufa (tema còmic), comporta que el gènere no sigui tan dramàtic. A més, utilitza els temes i la tècnica de Moliere i té influència espanyola especialment cervantina. 

El comte Almaviva està enamorat de Rosina, però el tutor d’aqueta la té custodiada i encerrada sota clau per a que no tingui accés a cap pretendent, perquè vol casar-se amb ella. Rosina, correspon a l’amor del comte i segueix tots els jocs que ell proposa. A la vegada són aconsellats per en Fígaro, és el barber i fa de mediador per a que tots dos enamorats es puguin ajuntar. 

L’única comunicació entre els enamorats són les cançons des de la finestra on és na Rosina, i al càrrer és el comte per respondre-la . Són moltes les ocasions les quals en Almaviva vol entrar dins la fortalesa, com cavaller, militar i, finalment, com reemplaçament del mestre Basile. Aquest últim, dóna classes de música a Rosina i, accepta el xantatge per estar en silenci i no aparèixer. 

El suposat mestre fa creure a Bartolo, el tutor, que està de la seva part i el vol assabentar i/o alertar de la relació que existeix entre Almaviva i Rosina. A més s’ofereix per ser el responsable per de calumniar al comte, i de convèncer a Rosina que Almaviva és un faldiller. 

El tutor s’adona d’aquest engany i agilitza els tràmits matrimonials i, quan surt a cercar al notari, el comte suplanta al tutor. Quan aquest arriba, és tard perquè Rosina i Almaviva ja són marit i dona. Bartolo ha d’acceptar i firmar els papers pertinents a la cerimònia i la tutorització. 

A continuació està inserit l'obra per a que la pugau visonar. Desitjo que us agradi!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada